From 'www.wsicommunity.com (http://goo.gl/3j4U99)'
Small Talk Makes a Big Difference to Your Career
(대화가 당신의 경력에 큰 차이를 만듭니다.)
By Lucy Kellaway
A young woman I know who works for a media company has been told by her boss that she has a problem: she doesn’t chat enough at work. She thought it was unfair to be criticised for doing her work instead of wasting time chatting to her colleagues.
제가 아는 미디어회사의 한 젊은 여성은 그녀의 상사로부터 사무실에서 충분한 잡담이 없음이 그녀의 문제점임을 들어왔습니다. 그녀는 직장동료와 잡담으로 시간을 낭비하는 것 대신 그녀의 일을 한 것으로 비난받게 되는 것이 불공평하다 생각했습니다.
Inga Beale, head of insurance company Lloyd’s of London, said something similar last year. According to her, some women do not succeed in their careers because they do not chat enough with colleagues.
런던의 Lloyd 보험회사 본사의 Inga Beale도 지난해 비슷한 것을 언급했습니다. 그녀에 따르면, 대부분의 여성들은 직장동료들과 충분한 잡담을 하지 않기 때문에 성공적인 경력을 만들지 못했고 이유는 동료들과 충분한 대화를 하지 않았기 때문이라고 합니다.
At first, I thought it was nonsense. Everyone knows that women talk all the time at work. Also, chatting is surely not a way to succeed. If I have had any success in my career, it is because I spent less time chatting and more time working.
우선, 저는 이 문제가 정말 애매하다고 생각합니다. 여성들이 직장에서 온종일 말하는 것은 누구나 다 아는 사실입니다. 또한 잡담은 성공을 향한 하나의 방법이 확실히 아닙니다. 만약 제가 제 경력 중 어떤 성공도 가지질 못했다면, 그것은 잡담은 적게 하고 더 많은 시간을 일했기 때문입니다.
However, this is only my experience. In order to find out more, I have spent the past few weeks in various offices - both my own and other people’s - to see how people behave. My research suggests that Ms Beale could be right.
그러나, 이건 전적으로 제 소견일 뿐이죠. 더 많은 것을 밝혀내기 위해, 저는 지난 몇 주동안 저의 회사와 다른 이들의 다양한 회사에서 지냈습니다. 사람들이 어떻게 행동하는지 보기 위해서였죠. 제 연구는 Beale 양이 맞을 것이라 주장하고 있습니다.
The first thing I noticed is that there is very little chatting in offices. This could be because people are chatting online, or perhaps because people are under more pressure these days. But, when I did see people chatting, they were usually men. The women were generally head-down, working.
제가 알아챈 첫번째는 사무실 내에서의 잡담이 거의 없다는 것입니다. 이것은 사람들이 온라인으로 잡담을 하고 있기 때문이고, 혹은 아마도 오늘날 사람들이 더 많은 중압감 아래 있다는 의미일 것입니다. 하지만, 제가 본 사람들의 잡담 중 대부분은 남자들이었습니다. 여성들은 일반적으로 고개를 숙인 채 일만하고 있었죠.
If women are quieter at work, there are lots of possible explanations. It could be because most conversations are started by men, or because women prefer talking to other women, and in most offices men still outnumber women. However, these ideas do not explain my experience recently visiting the offices of Mumsnet. A large office was filled with several dozen women, each working in front of a screen. It was the quietest and most diligent office I’d ever been to.
여성들이 직장에서 더욱 조용한데는 몇 가지 타당성있는 설명들이 있습니다. 대부분의 대화들이 남성들로부터 시작되기 때문일 수도 있고, 여성들은 또 다른 여성들과 이야기하는 것을 좋아하기 때문일 수도 있으며, 여전히 대부분의 사무실에서 남성들의 수가 여성들을 상회하기 때문일 수도 있습니다. 그러나, 이런 생각들이 Mumsnet 사무실을 다녀온 제 최근의 경험을 설명하지 못합니다. 커다란 사무실은 많은 여성들로 가득차 있었고, 각각 모니터 스크린 앞에서 일하고 있었습니다. 제가 다녀온 중 정말 조용하고 성실한 회사였습니다.
This suggests a truer answer. Women with children want to get their work done efficiently because they need to go home. When my children were younger, I needed to leave the office at 5.55pm, and even I stopped chatting in order to work instead. Women without children may also rather do their chatting with their real friends after work, rather than waste time on workplace chat.
이것이 진정한 대답이라 생각합니다. 아이들이 있는 여성들은 효율적으로 일을 하고자 합니다. 아이들 때문에 집에 가야하기 때문이죠. 제 아이들이 어렸을 때, 저는 오후 5:55분에 사무실을 나와야만 했고, 일을 마치기 위해 심지어 잡담도 멈춰야 했죠. 아이들이 없는 여성들 역시 업무 후 그들의 진정한 친구들과 잡담을 나누는 것을 더 좋아하지 사무실에서의 잡담으로 시간을 허비하는 것을 좋아하지는 않을 것입니다.
If women do talk less at work, does it matter? I fear it does. If you don’t talk, people don’t like you much. A young acquaintance tells me she is now making time every day for chatter. She now sees talk as a type of work, and does it like any other task. It is still early to tell, but she says it is working.
여성들이 직장에서 말을 많이 하지 않는 것이 정말 문제일까요? 저는 그게 사실일까 두렵습니다. 만약 당신이 말이 별로 없다면, 사람들은 당신을 많이 좋아하진 않겠죠. 한 젊은 동료가 제게 말하길 요즘은 매일같이 잡담을 위한 시간을 갖는다고 합니다. 그녀는 이제 말하는 것도 업무 형식 중 하나라 보고 있으며, 또 다른 업무처럼 그것을 해내고 있습니다. 섯불리 말하긴 이르지만, 그녀는 이 방법이 효과가 있다고 말합니다.
1) outnumber: to exceed in number / …보다 수가 더 많다, 수적으로 우세하다
댓글 없음:
댓글 쓰기