2016년 4월 14일 목요일

How Online Shopping is Working on its Weakness

From 'www.wsicommunity.com (http://goo.gl/hien2r)'



How Online Shopping is Working on its Weakness
(그것의 약점 위에서 어떻게 온라인 쇼핑이 진행되는가)
By Pilita Clark – Paris,



Dawsons Music, founded in 1898 in Warrington, says it is the oldest retailer of musical instruments in England. These days, however, it is using one of the newest technologies available to sell its goods on the internet: a virtual link between its sales staff and online shoppers.
1898년 Warrington에 설립된 Dawsons Music은 그들이 영국에 있는 음악기구 소매상 중 가장 오래되었다고 말합니다. 그러나 오늘날 그것은 판매원과 온라인 구매자 간의 가상링크로 인터넷 상에 물건을 판매하는데 사용하는 가장 최신의 기술 중 하나로 사용되어 지고 있습니다.

Staff wearing a pair of smart glasses, equipped with a camera, can advise online shoppers about the specifics of a purchase. The staff can hear, but can’t see the customers.
카메라가 장착된 스마트 안경을 쓴 직원은 온라인 구매자들에게 상품의 특징에 대해 설명할 수 있습니다. 직원은 들을 수 있으나 고객들을 볼 수는 없습니다.

The company behind the technology, GoInStore, is 18 months old and its products have been “online” for about three or four months. “I was visiting a high-end handbag store and there were four staff standing around,” says Andre Hordagoda, GoInStore’s co-founder.
그 기술을 가지고 있는 GoInStore는 설립된지 18개월이 되었으며, 3 혹은 4개월 전부터 온라인에서 상품을 거래해 왔습니다. "저는 고급 손가방 판매점에 들렀어요. 4명의 직원들이 있었죠," GoInStore의 합동설립자 Andre Hordagoda는 말했습니다.

“I thought, why don’t we take some of our in store staff and present them on the web? Most retailers consider the salesperson to be their most valuable asset– they live and breathe the product and they are the best at helping someone to consider whether it is the right item to purchase,” he adds.
"저는 점포 내 직원을 웹에 이용해 보는게 어떨까 생각해봤습니다. 대부분의 소매업자들은 그들의 가장 중요한 자산으로 영업맨들을 고려하죠. 그들은 살아숨쉬는 상품이며, 그들은 사람들이 무엇이 구매하기 좋은 아이템인지 고민할 때 돕는데 최고에요.

Once they choose something they are interested in buying, online shoppers can click on a tab that connects them to a store. The system matches the shopper with the most suitable person on the sales floor, based on the type of shopper, what they want to buy and where their location is.
일단 그들은 구매에 관심을 갖고 무언가를 선택하면, 온라인 구매자들은 상점과 연결된 아이콘을 클릭할 수 있습니다. 이 시스템은 구매자와 그들이 사고 싶은 것과 그들의 위치 등 구매자의 성향에 기반해 판매 쪽에서 가장 잘맞는 사람을 연결시켜줍니다.

How have sales staff responded? “Some people pick up the new technology quicker than others”, says Mr Hordagoda. “But when they start to get results, they start to think differently. Everyone likes the glasses, they’re innovative, but we can do it over a mobile phone too.”
판매직원이 어떻게 응답을 하냐고요? "몇몇 사람들은 다른 사람들보다 빨리 신기술을 받아들입니다." Hordagoda가 말합니다. "그러나 그들이 결과를 받아볼 때, 그들은 다르게 생각하기 시작하죠. 모두들 그 안경을 좋아합니다. 그것은 혁신적이죠, 우린 모바일을 통해서 역시 그것을 할 수 있습니다."

Mr Hordagoda, who has worked in retail for the past ten years, says that making a personal connection with a customer just at the right time can help secure an online sale. Typically, online customers only buy something as one-tenth as often as in-store visitors.
지난 10년동안 소매상에서 일해온 Hordagoda씨는 정확한 타이밍에 고객과 개인적인 연결고리를 만드는 것이 온라인 판매를 안전하게 할 수 있습니다. 일반적으로, 온라인 구매자들은 종종 상점보다 10% 싼 가격으로 물건을 구매합니다.

“I cannot tell you exactly how well it is going, but let us say that retailers who have started using it are now taking on more staff just to use the technology,” Mr Hordagoda says.
"얼마나 잘 되고 있는지 정확히 말해줄 수는 없지만, 온라인 쇼핑몰을 사용하기 시작한 소매업자들은 그것을 사용하기 위해 지금은 더 많은 직원을 고용하고 있습니다", 라고 Hordagoda씨는 말합니다.

While most people shopping for groceries online do buy things, it is difficult to get people to shop online in other areas. Traditionally, customers prefer to feel and try their clothes and shoes before buying. People looking for a niche item, or anything that needs specialist advice, such as a musical instrument or a car, also normally go out to a store.
온라인으로 식료품을 사는 사람들 대부분이 물건을 사긴 하지만, 다른 지역에서 온라인 쇼핑을 하는 사람들에게 도달하는 것은 매우 어렵습니다. 전통적으로, 고객들은 그들의 옷이나 신발을 사기 전 느끼고 착용해보는 것을 선호합니다. 특별한 아이템을 찾는 사람들, 혹은 어떤 것이든 전문가의 조언이 필요한 물건을 사고자 하는 사람들, 음악용품이나 자동차 용품처럼 말이죠, 이 사람들도 일반적으로 야외상점으로 나가죠.

But retailers are using technology more and more to increase their customers’ trust and personalize their buying experience, with the possibility of making more sales. One of Mr Hordagoda’s other clients is Amari, the luxury car dealer, which he says is starting to sell cars over its website.
그러나 소매업자들은 더 많은 판매가능성으로 고객들의 신뢰도를 높이고 그들의 구매경험에 맞추기 위해 더 많이 이 기술을 사용하고 있습니다. Hordagoda씨의 다른 고용주인 럭셔리 자동차 판매원 Amari씨는 웹사이트를 통해 자동차를 팔기 시작했다고 말했습니다.

“For a long time, customer service was seen by many as a cost that needs to be minimized, but times are changing. Good customer service can actually help to boost profits,” says Matt Pebble, the managing director of the UK retail at Accenture. “Our surveys regularly show that good service motivates customers to be more loyal. But such technologies are worth nothing unless the basics of customer service are already working, he adds. “The reality is that most companies and retailers find it difficult to solve their customers’ problems with a single contact.”
"오랫동안, 고객서비스는 축소되어져야 하는 비용으로 보여져 왔습니다, 하지만 시대가 바뀌고 있습니다. 좋은 고객서비스는 실제로 이익을 가속화하는데 도움을 줄 수 있습니다." 라고 Accenture의 영국지부 관리이사인 Matt Pebble은 말하고 있습니다. "정기적인 설문조사는 좋은 서비스는 고객들의 충성도에 더욱 자극을 줍니다. 하지만 그런 기술들은 기본적인 고객서비스가 만족되지 않는다면 아무런 가치도 없는 것이죠." 라고 그는 덧붙였습니다. "대부분의 회사들과 소매업자들이 찾는 현실은 일방향적인 접근만으로 그들 고객의 문제를 해결하기 어렵습니다."




1) retailer: the sale of goods to ultimate consumers, usually in small quantities (opposed to wholesale ) / 소매업자, 소매상; 소매업

2) virtual: temporarily simulated or extended by computer software / (컴퓨터를 이용한) 가상의

3) secure: free from or not exposed to danger or harm; safe / (사람들이 무단으로 드나들지 않게) 안전한[보안/문단속이 철저한]

4) typically: of the nature of or serving as a type or representative specimen / 보통, 일반적으로

5) personalize: to design or tailor to meet an individual's specifications, needs, or preferences: a personalized search engine / (개인의 필요에) 맞추다

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