2016년 6월 3일 금요일

Is Netflix Really World-Wide?

From 'www.wsicommunity.com (http://goo.gl/s9tYfM)'


Is Netflix Really World-Wide?

(Netflix가 정말 세계적일까요?)
By Lex



Pass me the popcorn. Things are starting to become interesting for Netflix’s shareholders. When the company launched their video streaming service in 130 new countries, the price of their stocks went down very fast in the first days. But, the best stock in the US last year, has now gone up 9 per cent.

팝콘 좀 주세요. 사건들은 Netflix의 주주들에게 흥미로워지기 시작했습니다. 회사가 그들의 영상 스트리밍 서비스를 새로운 130개국에 런칭할 때, 그들의 주가는 첫날 급격히 하락했습니다. 하지만, 작년 미국에서 가장 인기있는 주식으로 9%의 상승률을 보였습니다.

"Netflix is now world-wide," the company said. "#NetflixEverywhere." But is that right? Netflix is now in many countries, such as Guinea-Bissau, but it is not yet in the country with the highest population on the planet: China. It said it wants to launch in China this year. This will be big for Netflix but, because their stock prices are so high, it could be a risk.
"Netflix는 지금 세계적입니다, #NetflixEverywhere." 라고 회사는 말했습니다. 하지만 이 사실이 맞을까요? Netflix는 현재 많은 나라들에 퍼져있습니다. Guinea-Bissau같은 나라처럼 말이죠. 하지만 아직 지구에서 가장 높은 인구량을 가진 나라에는 사업을 뻗치지 못했습니다. 바로 중국이죠. Netflix는 올해 중국에 Netflix를 런칭시키길 원한다고 말했습니다. 이것은 분명 Netflix에게 큰 건이죠, 그들의 주가가 현재 매우 높기 때문에 말이죠. 하지만 이것은 또한 위험일 수도 있습니다.

Yes, Netflix is making more money. It is not just launching in new countries for fun. The company is second (after Facebook) on a list made by Goldman Sachs. The list shows the companies that will probably make the highest profits in 2016. It means Netflix is in the top 100 US stocks. It is also third in a list made by finance analysts. They looked at which share they think will make the highest profits for the company. All this shows why Netflix’s market value is now two times bigger than last year; maybe it will be four times bigger next year.
그렇습니다. Netflix는 더 많은 수익을 창출하고 있습니다. 그냥 재미로 새로운 나라들에 런칭을 하고 있는 것은 아니죠. 이 회사는 Goldman Sachs에 의해 만들어져 목록에서서 Facebook 다음의 자리를 차지하고 있습니다. 이 목록은 2016년 어쩌면 가장 높은 수익을 만들지 모르는 회사들을 보여줍니다. 이 모든 것들이 왜 Netflix의 시장가치가 현재 작년에 비해 2배가 넘는지를 보여줍니다. 어쩌면 내년엔 4배가 넘을 수도 있습니다.

But, their forecasts of sales and profit for 2016 could be unrealistic: 28 per cent more sales looks too small and 41 per cent more profits looks high. When you launch your service in more countries, you make smaller profits for the first few years. At the end of last year, international losses were at $67.6million. That’s two times higher than two years ago.
하지만, 그들의 2016년도 영업과 수익에 대한 예상은 비현실적일 수 있습니다. 28% 더 많은 영업실적은 너무 작아보이며, 41% 더 많은 수익은 높아 보입니다. 당신이 당신의 서비스를 더 많은 나라에 런칭하면, 당신은 런칭한 첫해에 더 적은 수익을 만듭니다. 작년말, 국제적인 손해는 6억7천6백만 달러였습니다. 그것은 2년전과 비교해 두배가 넘는 수치지요.

For the last five years Netflix’s C.E.O. Reed Hastings has been careful about launching his services outside of the US. Other internet companies can simply "translate the website". But Netflix must go region by region, sometimes country by country, because the laws about video content are not the same everywhere.He has changed his way of thinking.
Netflix의 C.E.O. Reed Hastings는 지난 5년동안 미국 외의 나라에 서비스를 런칭하는 것에 대해 조심스러워 왔습니다. 다른 인터넷 회사들은 쉽게 "웹사이트 번역"을 할 수 있습니다. 하지만 Netflix는 반드시 지역별로, 때때로는 나라별로 진행되어야 합니다. 영상자료에 대한 법이 모든 곳에서 동일하지 않기 때문입니다. 그는 그의 사고방식을 바꿨습니다.

TV companies in the US have had problems and so Netflix is, at the moment, the most popular video streamer world-wide. But the question is for how long? Compared to Amazon, maybe Netflix has not worked hard enough to make a good strategy for the future.
미국의 TV회사들은 지속적으로 문제가 있어왔고, 그리하여 같은 시기에 Netflix는 세계적으로 가장 인기있는 영상 스트리밍 회사입니다. 하지만 문제는 얼마나 오랫동안이죠. Amazon과 비교해보면, 어쩌면 Netflix는 미래를 위한 더 좋은 전략을 만드는데 최선을 다하지 않았습니다.





1) shareholder: 주주

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