2016년 9월 5일 월요일

24-Hour Cities

From 'www.wsicommunity.com (goo.gl/qXyWvO)'



24-Hour Cities
By Robert Wright in New York



As London considers starting a 24-hour Tube network, how do other transport systems in some of the world’s biggest cities compare?
런던이 24시간 지하철망 시작을 고려함에, 세계의 대도시들 중 몇몇의 운송망은 어떻게 다른지 비교해보자?

New York
New York - the city that never sleeps and where travelers never have to worry about the last train home - is the place to copy.
뉴욕(잠들지 않으며, 여행객들이 막차에 대한 걱정을 할 필요가 없는)은 본받아야 할 곳이다.

From the day the first train ran in October 1904 from City Hall in Lower Manhattan to The Bronx in the north, the New York subway has been the biggest metro system worldwide that works 24 hours a day.
첫 열차가 낮은 맨하탄의 시청부터 북부의 브롱스까지 운행했던 1904년 10월 그 날부터, 뉴욕의 지하철은 하루 24시간 운행하는 전 세계에서 가장 큰 지하철망이었습니다.

A total stop of the service - of the kind most other metros do every night - is rare in New York. The last, which led to problems across the city, started just before the huge storm Sandy in 2012 and lasted for three days.
대부분의 다른 지하철들이 매일밤 운행을 멈추지만 뉴욕 지하철 서비스의 전체 운행중단은 매우 드문 일입니다. 도시 전체에 많은 문제들을 초래했던 마지막 운행중단은 2012년 Sandy 란 거대한 폭풍으로 시작됐고 3일동안 지속되었습니다.

However, the New York system works because it was designed that way. Nearly all the main lines have four tracks - two for express trains and two for local stopping services.
그러나, 뉴욕 지하철 시스템은 애초에 그렇게 디자인 되었기에 작동합니다. 거의 모든 주라인들은 4개의 선로로 이루어져있고, 그들 중 2개 선로는 급행을 그리고 나머지 2개 선로는 완행열차를 위해 만들어졌습니다.

Late at night and at weekends, trains often switch between tracks so workers can do maintenance.
늦은 밤 그리고 주말, 열차들은 유지보수를 위해 자주 선로를 바꿉니다.

Copenhagen
The difficulty of doing maintenance on old metro systems is one of the main reasons why so few cities operate a 24-hour service. The modern metro of Denmark’s capital opened in 2002 and has fewer problems operating all the time than many older systems. The trains do not have any drivers, reducing the costs of working all the time, and can run either way on each track, making diversions during maintenance quite simple.
오래된 지하철망들에게는 유지보수를 하는 것의 어려움이 왜 그렇게 적은 도시들만이 24시간 운행이 가능한지에 대한 주된 이유 중에 하나입니다. 덴마크 수도의 현대식 지하철은 2002년에 개통됐고 매일같이 운행하는데 있어 더 오래된 많은 지하철망에 비해 더 적은 문제들을 가집니다. 하루종일 근로에 따른 비용절감을 위해 열차들은 운전사가 없고 유지보수동안 방향전환이 쉽도록 각 선로에서 양방향 운행이 가능합니다.

However, the non-stop metro service has not made Copenhagen like New York. Travelers who arrive in the city centre late and hungry have trouble finding restaurants open after 11pm.
그러나, 뉴욕과 같은 24시간 지하철 운행서비스는 코펜하겐에서 이루어지지 않고 있습니다. 도심에 늦게 도착하여 배고픈 여행객들이 오후 11시 이후 운영하는 식당을 찾기는 어렵습니다. 

Tokyo
Other cities, such as Tokyo, are considering the benefits of a 24-hour service. You can often find businessmen sleeping on benches in downtown Tokyo because they have missed their last train home, but that could soon be a thing of the past. City authorities are considering whether to extend metro operating hours past midnight.
동경과 같은 다른 도시들은 24시간 운행이 주는 혜택들을 고려하고 있습니다. 당신은 종종 막차를 놓쳐 동경 중심의 벤치 위에서 노숙하는 근로자들을 볼 수 있으나, 이런 풍경은 곧 과거의 산물이 될지 모릅니다. 도시 관계자들은 자정을 넘긴 시각에도 지하철 운행을 연장하는 것에 대해 고려하고 있습니다.

They have already decided to try having night buses in the city centre from next month. These will run between the party district of Shibuya and Roppongi on Friday and Saturday nights.
그들은 이미 다음달부터 도심에 심야버스 운행을 시도키로 결정했습니다. 이 심야버스는 금요일과 토요일 밤에 시부야와 록본기의 유흥가 사이를 운행할 것이다.

The advantages are obvious for this very busy city which is attracting large numbers of foreign tourists. However, Tokyo’s lack of multiple track lines would make it difficult to do maintenance and safety checks.
많은 수의 해외관광객을 유혹하는 분주한 도시를 위한 그들의 장점은 매우 극명하다. 하지만, 동경의 복합선로 부족은 유지보수와 안전도 검사를 어렵게 만들 것입니다.





Glossary

1. Tube network : (= subway network) 지하철망
2. stop : 멈춤,중단
3. local : (구간 내의 모든 정차 지점에 서는완행버스[열차]
4. diversion : (방향) 바꾸기[전환]
5. city center : (= downtown) 도심부
6. party district : 유흥가
7. multiple : [명사 앞에만 ] 많은, 다수[복수]; 다양한, 복합적인

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